Transträck mot Billingen


onsdag 2 mars 2011

Första soliga dagen i Mars

Denna blogg har sovit länge såsom alla övervintrande småkryp, men har dessvärre gjort det i flera år. Men en blogg kan ju i bästa fall drivas som en dagbok eller debattinlägg eller egentligen vad fan som helst bara men är aktiv och det är kanske där skon klämmer. Med Facebook och mejl och all annan kommunikation så känns det som om livet pågår framför datorn - och för en fotograf gör det ju det i ganska stor utsträckning.
Men nu ska jag ta mig i kragen och leka lite bloggare hur länge det nu räcker. Denna morgon var jag uppe strax före solen och när jag kom ut till bilen hörde jag genom motorvägens sus det ensamma hoandet av en kattuggla - bara en gång förvisso och strax efter började solstrålarna tränga genom dimman och grantopparna borta vid skogskanten. Det var så tät dimma att älgarna nere i kärret stundtals försvann men sångsvanarna borta vid Lövsund lös vackert näbbgula i morgonsolen och termometern visade -10 när jag kom hem.

Inga kommentarer: